با شعار «پایان فتنه، پایان فریب» برنامه‌های ستاد مردمی حماسه نهم دی ماه تشریح شد.


 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدجواد قاسم پور ظهر امروز در نشست خبری اصحاب رسانه در خصوص بزرگداشت نهم دی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: واقعه نهم دی یک رویداد همیشه زنده است و در تاریخ فراموش نمی‌شود و با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مردم با اعتقاد به‌نظام و دفاع از آن و واکنش به گستاخی بزرگ در روز عاشورای حسینی، پاسخ کوبنده‌ای به فتنه گران دادند.

وی با بیان اینکه وجهه مردمی 9 دی بزرگ‌ترین شاخصه این رویداد است گفت: با توجه به فعالیت‌های شش‌ساله اخیر ستاد مردمی نهم دی هرسال فعالیت‌ها و برنامه‌ها با یک محور صورت گرفته است و با توجه به شرایط، سال گذشته با محوریت نفوذ و امسال موضوع «نفاق» را محوریت برنامه‌ها قرار داده‌ایم.

دبیر ستاد مردمی حماسه نهم دی در خراسان رضوی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص 9 دی و وظیفه و تکلیف مردم نسبت به این قضیه تأکید کرد: عده‌ای به دنبال درست کردن یک انقلاب تقلبی هستند که در امتداد خط فتنه است و کار جبهه انقلابی روشنگری است.

قاسم پور ادامه داد: در ایام نهم دی با توجه به همراهی مردم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده هفته‌ای پرشور خواهیم داشت.

وی با اشاره به اهمیت معرفی واقعه 9 دی تصریح کرد: 9 دی فراموش‌شدنی نیست و این واقعه نباید غیرواقعی معرفی شود و در همین راستا 120 تشکل مردمی در خراسان رضوی با دغدغه 9 دی مشغول به فعالیت شده‌اند.

دبیر ستاد مردمی حماسه نهم دی در خراسان ‌رضوی افزود: اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها در خصوص 9 دی با سه شاخصه مردمی، انقلابی و فرهنگی صورت گرفته است و همچنین از ظرفیت‌های نهادهای کشوری، استانی و شهری استفاده می‌شود.

قاسم پور از برگزاری برنامه‌های 9 دی با پنج محور خبر داد و گفت: مراسمات مردمی، فضا آرایی شهری، تولیدات مردمی، سلسله جلسات توانمندسازی فعالان و مبلغان نه دی و فضای مجازی پنج محور برنامه‌های نه دی است.

وی با اشاره به 25 برنامه محوری قابل‌اجرا در ایام نهم دی در سطح استان بیان کرد:  برنامه‌های محوری در سطح استان با حضور اساتید چون آیت‌الله علم‌الهدی، آیت‌الله صدیقی، آیت‌الله مصباح، حجت‌الاسلام رئیسی، حجت‌الاسلام پناهیان، حجت‌الاسلام ماندگاری، رحیم‌پور ازغدی و دیگر اساتید برگزار می‌گردد.

دبیر ستاد مردمی حماسه نهم دی در خراسان رضوی از برگزاری برنامه‌ها از دوم تا 16 دی‌ماه خبر داد و گفت: برنامه‌ها و مراسمات 9 دی در شهرهای مشهد، نیشابور، سرخس، طرقبه و شاندیز برگزار می‌گردد.

قاسم پور گفت: مراسمات مشهد در مهدیه مشهد با سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی و همچنین در روز 9 دی در حرم مطهر رضوی با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: از دستگاه‌های دولتی درخواست داریم به وظایف خود در خصوص 9 دی اقدام کنند و از مردم عقب نمانند.