عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه در فتنه سال ۸۸ رد پای دشمن پیدا شده بود گفت: اقتدار داخلی و خارجی نظام اسلامی ایران اجازه بروز فتنه را نمی‌دهد.


محمدحسین صفارهرندی عصر امروز، در گردهمایی ویژه 9 دی با حضور اصحاب رسانه اراک که در کانون بسیج این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه رای مردم امانت است، اظهار داشت: بنا به گفته رهبر ایران اسلامی، رأی مردم امانت و حق الناس است و نباید کسی در آن تعرض کند و این امری مفروض و حق شرعی وقانونی مردم است.



وی افزود: بعضی اصرار دارند که این ماجرا را به صورت یک پروپاگاندای القایی در جامعه مطرح کنند و وقتی این مسأله زیاد تکرار شود به این معناست که ترس و هراس زیادی وجود دارد که در آرا دست برده شود یا به نوعی تقلب شود.

صفارهرندی با اشاره به القای شبهه تقلب در انتخابات سال 88 تصریح کرد: چند ماه قبل از انتخابات سال 88 القای شبهه تقلب در دستور کار بعضی از رجال سیاسی واقع شد و متأسفانه همین امر زمینه‌ای شد برای فتنه که خسارات سنگین و جبران ناپذیری را برای کشور ونظام در پی‌داشت.

وی خاطر نشان کرد: اصل این است که در انتخابات حقوق مردم رعایت می‌شود و نیازی به این نیست که کسی دستگاه ارتباطی داشته باشد و به بررسی و کاوش بپردازد.

شبهه تقلب یک شبهه بی‌ربط و ناجوانمردانه علیه نظام است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نگاه نظام به بحث انتخابات گفت: هرکس در چارچوب قانون اساسی و مصلحت ایران سیاست‌ورزی کند با هر گرایشی که باشد مادامی که در این چارچوب عمل کند مجاز است که آرا مردم را به سمت خود درخواست کند و اگر مردم به او اعتماد کردند از دید نظام هم پذیرفته است.

وی افزود: شبهه تقلب یک شبهه بی‌ربط و ناجوانمردانه‌ای است که بر ضد نظام ایجاد شد و عده‌ای به دنبال این بودند با استفاده از این حربه به نظام و انقلاب ضربه وارد کنند که با تدابیر مقام معظم رهبری و بصیرت مردم مومن و همیشه در صحنه ایران اسلامی این فتنه آنها بی اثر و نتیجه شد.

صفارهرندی بیان داشت: اگرچه در این نظام ما یک مجموعه واحدی هستیم با اهداف مشخص در جهت تحقق حکومت دینی و اسلامی که ظرف آن جمهوریت است اما پذیرفته‌ایم که جریان‌های مختلف و متنوع در چارچوب نظام عمل بکند.

وی خاطر نشان کرد: مخالفت با نظام هم باید در جارچوب قانونی نظام باشد نه در خارج از این چارچوب و کسی نباید از فرصت‌های حکومتی سوءاستفاده کند و بخواهد این امکان را مصادره به نفع دشمنان ملت کند.

صفار هرندی با اشاره به تنوع و تکثر در چارچوب نظام گفت: ملت ایران تنوع و تکثر در چارچوب نظام را پذیرفته‌اند، همان طور که امام خمینی(ره) زمانی که در قید حیاط بودند فرمودند از دید من جامعه روحانیت در مسیر تحقق آرمان های ملت گام برمی‌دارند و مادامی که اینها در این چارچوب عمل کنند، خودی هستند و من نگرانی ندارم.

وی تصریح کرد: در فتنه سال 88 رد پایی از دشمن پیدا شده بود، همه کسانی که در جریان انتخابات نامزد شده بودند رد شده از فیلتر شورای نگهبان بودند و به عنوان فرد امین نظام پذیرفته شده بودند تا اینکه رد پای دشمن دیده شد.

اقتدار نظام راه بروز و ظهور فتنه را بسته است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فتنه سال 88 گفت: بعضی از نامزدهای شرکت کننده در انتخابات سال 88 برحسب کج فهمی، لجاجت و تنگ نظری بر این عقیده شدند که اگر بتوانند حمایت‌های خارجی را هم به خود ملحق بکنند موفق می‌شوند و این مسأله سبب تشنج و اختلاف شد.

وی افزود: با اقتداری که نظام ایران نه فقط در داخل بلکه در خارج از منطقه نشان داده، در انتخابات پیش رو هیچ فتنه‌ای رخ نمی‌دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بریدن پای اجنبی از دخالت در انتخابات بیان کرد: اگر پای اجنبی و بیگانه از جریان انتخابات بریده شود هیچ تشنجی در این رقابت پیش نخواهد آمد، شاید کسی که انتخاب می‌شود انتخاب بعضی از مردم نباشد اما همیشه رای با اکثریت است و هیچ اختلافی نباید باشد.

صفار هرندی بیان کرد: ظرفیت‌های واقعی انقلاب به جایی رسیده که یک طرف تمام کسانی که اساس تعلق به این جریان فکری یعنی ادامه انقلاب می‌کنند، قرار دارند و طرف دیگر کسانی هستند که از این جریان فکری گریزانند.

انتخابات پیش رو انتخاباتی تنگاتنگ است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مطلوب بودن آرا گفت: با تن پروری و بیکاری نمی‌توان رأی خوبی را حاصل کرد که مطلوب ملت باشد، یعنی باید یک عمل اقنایی را برای مردمی که اصلی‌ترین دغدغه هایشان امرار معاش است انجام داد، این عمل درست باید توانایی نفوذ در مخاطب عام را داشته باشد.

صفارهرندی تصریح کرد: مردم به دنبال شخصی هستند که بتواند از ایده‌آل‌های آنها سخن بگوید و به وعده‌هایش جامه عمل بپوشاند و درایت و فهم خواسته‌های مردم را داشته باشد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که این رقابت، رقابتی تنگاتنگ است به این معنا که نمی‌توان آینده این رقابت را پیش‌بینی کرد و انتخابات آتی همچون مجلس پنجم است که زور طرفین خیلی به هم نزدیک است، در مجلس پنجم اکثریت در دست جناح راست بود اکثریتی شکننده که نتوانست یک وزیر را استیضاح کند و اقلیت آن در دست جناح چپ بود، اقلیتی متمرکز که توانست استیضاح را برگرداند.

اعتدال پوششی برای تندروها شده است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شعار اعتدال دولت گفت: دولت یک عقبه اجتماعی ندارد یعنی زمانی که رئیس دولت خود را مطرح کرد شناخت جامعه از او این نبود که او نماینده یک طیف گسترده از فعالان سیاسی است بلکه او را به عنوان عضوی از جامعه روحانیون مبارز می‌شناختند.

وی با اشاره به جریان اعتدال در روند وقایع نظام افزود: جریان اعتدال بهانه‌ای است برای صاف کردن جاده تا آن افراطیانی که هم خود شعارهای تند دادند ونمی‌توانند از آن شعارها برگردند و هم نسبت نظام با آنها قطع شده و آنها را قبول ندارند از دست ملت در امان باشند.

صفارهرندی خاطر نشان کرد: امسال ما شاهد انتخابات از جنس یک رقابت جدی هستیم که حداقل دو جریان مقابل هم هستند و به عبارتی می‌توان گفت سه جریان اگر سهم دولت و اصلاح طلب‌ها را جدا بدانیم.

جایگاه خبرگان رهبری متفاوت است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان گفت: انتخابات نمایندگان مجلس خبرگان یک تفاوت با انتخابات نمایندگان مجلس و رئیس جمهور دارد که آن هم غلبه محاسبات سیاسی و اجتماعی از نوع روزمره است،

وی افزود: در بحث مجلس خبرگان صحبت از این است که کسانی به این مجلس راه یابند که اگر روز مبادایی پیش آمد بتوانندتشخیص بدهند که چه کسی صلاحیت نشستن بر کرسی نایب امام زمان(عج) را دارد.

صفارهرندی خاطر اضافه کرد: کسی که به مجلس خبرگان راه می‌یابد، باید انسانی عالم و دارای شرایط باشد، کسی که هوسبازانه برای به دست آوردن قدرت قدم در این عرصه می‌گذارد لایق نیست که به این مجلس ورود یابد.

وی با اشاره به فهم و درک مردم تصریح کرد: مردم با درک و فهم خود می‌دانند که در انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان پای اعتقاد و ایمان درمیان است و باید کسی را انتخاب کنند که قدر این مقام را بداند، به لطف خدا مجلس خبرگان آینده مجلس امن وسالمی خواهد بود به این معنا که محل تاخت و تاز جریاناتی که صلاحیت لازم برای نشستن بر کرسی‌های این مجلس را نداشته باشند، نیست.

آل‌سعود ابزار بی‌اراده آمریکا و یک نظام فاسق در منطقه است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت الله شیخ نمر، گفت: جنایت رژیم مستکبر آل‌سعود اثرات جبران‌ناپذیری بر جامعه اسلام می‌گذارد، آل‌سعود یک ابزار بی‌اراده در خدمت ایالات متحده و نظام فاسق بین‌المللی است.

وی افزود: اتفاقاتی که اخیرا در نیجریه و آذربایجان رخ داد یک سلسه به هم پیوسته است و نوعی انتقام‌جویی جریان فاسد تکویری است که احساس می‌کند در همه عرصه‌ها ضربات سختی را تحمل کرده و حالت دردانگی را برای اربابانش از دست داده است.



منبع:تسنیم