فارس/مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به نقش برجسته مردم ورامین، گفت: مردم بصیر ورامین در مقابله با فتنه حضور پرشور داشته و کفن‌پوشان ورامین به تأسی از پدران خود حمایت‌شان از ولایت فقیه را در سال 88 به اثبات رساندند.

حسین شریعتمداری سه‌شنبه شب و در آستانه یوم‌الله 9 دی به شهرستان ورامین سفر کرد و با حضور در مراسم بزرگداشت یوم‌الله 9 دی که با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار ورامین در مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهر برگزار شد طی سخنانی به تبیین نقش برجسته و اثرگذار مردم این خطه در دوران مبارزات نهضت اسلامی، پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف انقلاب پرداخت.

وی حضور در شهرستان ورامین را برای خود یک توفیق دانست و با تجلیل از نقش مبارزاتی مردم ورامین گفت: مردم بصیر ورامین در قیام 15 خرداد نقش اثرگذاری داشته و حضور پرشور و مؤثر کفن‌پوشان ورامین در این قیام بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

شریعتمداری با اشاره به تجلیل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از حماسه‌آفرینان قیام 15 خرداد خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) 15 خرداد را روزی می‌دانستند که باید انتظار فرج را در آن جست‌وجو کرد.

وی با اشاره به حضور پرشور و مبتنی بر بصیرت وارثان قیام 15 خرداد در عرصه‌های مختلف انقلاب و فراز و نشیب‌های این نهضت و روزهای حادثه خاطرنشان کرد: نقش مؤثر ورامین در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و در تارک رخ دادهای کشور به‌وضوح قابل رویت است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به حرکت کفن‌پوشان ورامین در هشتم دی‌ماه به سمت بیت رهبر فرزانه انقلاب بیان داشت: وارثان قیام 15 خرداد به تأسی از پدران خود در دوران فتنه بار دیگر کفن بر تن کرده و در حمایت از ولایت فقیه در هشتم دی‌ماه 88 حدود 20 هزار نفر از مردم بصیر این خطه با پای پیاده از ورامین به سمت تهران حرکت کرده و ضمن اعلام حمایت خود ضمن اعلام حمایت خود از ولایت فقیه خود را به بیت رهبر فرزانه انقلاب رسانده و این حرکت حماسه‌ساز آنها برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی جاودانه است.

*تأکید بر تبیین فتنه سال 88/تجلیل از بصیرت و ولایتمداری ملت ایران

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران و رئیس ستاد بزرگداشت یوم‌الله 9 و 10 دی‌ماه استان تهران طی سخنانی در ابتدای این مراسم اظهار داشت: مراسم بزرگداشت یوم‌الله 9 دی‌ماه امشب و همزمان با شب نهم دی‌ماه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار این استان با برگزاری مراسم‌های متعدد در سطح استان تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت بزرگداشت حماسه نهم دی‌ماه در آستانه انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تبیین فتنه سال 88 ضرورت مقابله با فتنه‌های جدید، تجلیل از بصیرت و ولایتمداری ملت ایران، اعلام حمایت از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب و... ازجمله اهداف برگزاری این مراسم‌ها باشکوه در سراسر استان تهران است.

گفتنی است مردم مومن و همیشه در صحنه شهرستان ورامین در طول این مراسم با سر دادن شعارهایی نظیر مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر فتنه‌گر ضمن اعلام انزجار خود از استکبار جهانی و فتنه‌گران بار دیگر بصیرت و ولایتمداری خود را به رخ جهانیان کشیدند.

به گزارش فارس، مراسم بزرگداشت یوم‌الله 9 دی با حضور آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و مردم مومن و ولایتمدار ورامین در مسجد صاحب الزمان (عج) این شهرستان برگزار شد.