متن پیش رو در روزنامه وطن امروز منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.

اطلاعیه روابط عمومی سازمان صداوسیما درباره دلایل عدم پخش گفت‌وگوی مجری برنامه فوتبالی 90 با رئیس دستگاه دیپلماسی، نشان داد مدیریت این سازمان به هیچ عنوان قانون‌گریزی و هرج و مرج آنتن را تحمل نخواهد کرد ولو به قیمت عدم پخش گفت‌وگو با وزیر امور خارجه باشد. با این حال اما حاشیه‌سازی سخنگوی وزارت امور خارجه برای صداوسیما در واقع خط سیاسی را به رسانه‌های حامی فتنه 88 داد و روز گذشته همه رسانه‌های حامی فتنه در اقدامی هماهنگ در صفحه نخست خود در دفاع از مجری برنامه 90 علیه مدیریت صدا‌وسیما گزارش نوشتند! به گزارش «وطن امروز»، این اقدام هماهنگ قطعا حاوی این پیام‌ها است:

1- عدم مدیریت صحیح و نبود انضباط سازمانی طی سال‌ها چنان باعث خیره سری و گستاخی شده است که اینک مجری یک برنامه قراردادی با سازمان صداوسیما، کار را به حاشیه‌سازی علیه کلیت سازمان و مدیریت ارشد آن رسانده است! قطعا جناب آقای سرافراز می‌دانند چنین رفتارهایی که همانند یک ویروس مخرب است؛ چه آسیب‌های جدی به یک مجموعه بزرگ در اندازه سازمان صداوسیما وارد می‌کند!

2- حمایت دولتی – سیاسی از مجری برنامه 90 را باید به فال نیک گرفت. هرچند بخشی از این غائله برای پوشاندن فاجعه انفعال دولت در ماجرای نقض برجام است اما نقطه جوش سیاسی دولت، فتنه و مجری 90 را فاش کرده است و در واقع تحرکات مشکوک و سیاسی مجری 90 را اثبات کرد و نشان داد آنها تصمیم قانونی و درون‌سازمانی مدیریت رسانه ملی را تحمل نخواهند کرد، چراکه این تصمیم بسان آب در لانه مورچگان، بخشی از پروژه انتخاباتی آقایان را ناکام گذاشت!

3- رسانه ملی اکنون در مرحله حساسی است. فتنه‌گران در آستانه انتخابات حساس اسفندماه، استقلال رسانه ملی را هدف قرار داده‌اند! و متاسفانه عوامل آنها در سازمان صدا‌وسیما زمینه این فتنه را فراهم کرده‌اند! قطعا رسانه ملی در مسیر اتخاذ تصمیمات انقلابی و در راستای حراست از استقلال سازمان در مقابل زیاده‌خواهی غوغاسازان، تنها نخواهد بود!