فارس/ نماینده مردم محلات در مجلس با ابراز تاسف از اینکه عده‌ای که گاه مسئولیت‌هایی دارند حتی متمایل به نام بردن از واژه نفوذ نیستند گفت: حساسیت‌زدایی از خطر نفوذ در دستور کار برخی بدخواهان گرفته است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در نطق میان‌ دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (17 آذر 94) گفت: نفوذ یک واقعیت است نه یک توهم. متاسفانه عده‌ای که گاه مسئولیت‌هایی دارند حتی تمایل به نام بردن از این واژه ندارند چه رسد به تمهید مقدمات برای مقابله با آن.

وی ادامه داد:‌ انتساب این مهم به دعواهای سیاسی از یک سو و برخی حاشیه‌سازی‌ها از سوی دیگر بسترساز اقدامات نفوذی‌ها خواهد بود.

نماینده مردم محلات در مجلس اظهار داشت: امروز حساسیت‌زدایی از خطر نفوذ در دستور کار بدخواهان قرار گرفته و باز کردن پنجره مسئولیت برای کسانی که در فتنه نقش‌آفرین بوده‌اند چراغ سبزی برای عوامل پیدا و پنهان نفوذ است.

سلیمی خاطرنشان کرد: نگاهی گذرا به تجربه‌های تاریخی می‌تواند ساده‌اندیشان را از خواب غفلت بیدار سازد. ماجرای نفوذ کشمیری، قطب‌زاده، مدنی‌قره‌داغی و ... یک واقعیت است نه یک توهم. قصه بنی‌صدر و 10‌ها مصداق دیگر توهم نیست بلکه واقعیتی است که هزینه‌های گزافی برای کشور به جا گذاشته است.

وی با گرامیداشت روز دانشجو افزود: طنز تلخی که لایه‌های خودباخته امروز آن را دنبال می‌کند، تهی کردن روز دانشجو از فلسفه وجودی و دور کردن آن از شأن نزول آن است. شأن نزول این روز مقابله با استعمار و استکبار و جریان شیفته غرب بود. چرا عده‌ای با ایجاد انحراف در این جریان اصیل به دنبال وارونه سازی هستند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: متاسفانه برخی گردانندگان مراسم روز دانشجو جمله‌ای علیه آمریکا و مظالم بی‌نهایتی که علیه ملت ما روا داشته، بر زبان جاری نکرده و با تطهیر جریانات وابسته و شیفتگان غرب به دنبال بهره‌برداری سیاسی از طیف نجیب دانشجو هستند.

سلیمی اضافه کرد:البته دانشجویان هوشیار و انقلابی بوده و هستند و اجازه مصادره حرکت‌های دانشجویی توسط فرصت‌طلبان سیاسی و نیز نوداعشی‌های نقابدار را نخواهند داد.

وی افزود: بر اساس آمار رسمی بانک مرکزی حجم نقدینگی به 872 هزار میلیارد رسیده یعنی در دو سال اخیر این حجم دو برابر شده است و رشد پایه پولی به 137 هزار میلیارد بالغ شده است.

نماینده مردم محلات در مجلس اضافه کرد:در بسته خروج از رکود صرفا در بخش خودرو 2 هزار و 500 میلیارد و با انجام عملیات کارت اعتباری خرید نیز 15 هزار میلیارد به این حجم افزوده می‌شود که با احتساب ضریب فزاینده فقط در این دو بخش 32 هزار میلیارد به حجم نقدینگی اضافه می‌شود.

سلیمی افزود: علاوه بر این با احتساب بدهی دولت به بانک مرکزی و کاهش 3 درصدی سپرده قانونی بانک‌ها این حجم به صورت سرسام‌آوری افزایش پیدا می‌کند. این حجم عظیم در ذات خود تورم پنهان را به همراه دارد. در همین جا هشدار می‌دهم اژدهای خفته تورم با این سیاست‌ها به زودی بیدار شده و هستی مردم را می‌بلعد و امید است دولت هر چه سریع‌تر تدبیری بیندیشد.

وی اظهار داشت: با توجه به ادعای کاهش تورم و ادعای تک‌رقمی شدن به نرخ تورم نقطه به نقطه چرا سود بانکی و سود تسهیلات هم‌تراز با نرخ تورم در نظر گرفته نشده است. بالا بودن نرخ سود بانکی موجب شده مردم و صنعتگران صرفا کارگر بانک‌ها شده و همه هستی آنها در رهن و گرو بانک‌ها شده باشد. مقتضی است شورای پول و اعتبار هر چه سریع‌تر در این راستا چاره‌اندیشی کند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس خاطرنشان کرد: از وزارت امور خارجه انتظار می‌رود تا در پاره‌ای از مسائل دیپلماسی فعال‌تر را در پیش گیرد. به دولت‌های ترکیه و عربستان توصیه می‌کنیم که حد خود را بشناسند و به آقای آمانو هم در مورد گزارش انحراف فعالیت‌های هسته‌ای در مقطع خاص توصیه می‌کنیم که تحت فشار کشورهای خاص قرار نگرفته و با هویت آزادگی قضاوت کنند.

سلیمی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به مشکلات و حل آنان شد.