فارس/ پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن گفت: برخی‌ها مسئله نفوذ دشمن را توهم می‌پندارند در صورتی که این یک واقعیت است و مسئولان دولتی باید مواظب باشند که دشمن بحث هسته‌ای ما را به چالش نکشد.

رحیم احمدی‌روشن در یادواره شهدای هسته‌ای که سه‌شنبه‌شب به همت پایگاه بسیج دانشجویی شهید همت دانشگاه آزاد سنندج و با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، دانشجویان و مسئولان در سنندج برگزار شد، با تبریک 16 آذر، روز دانشجو و قدردانی از دعوت وی برای چنین مراسمی، خطاب به دانشجویان حاضر در این مراسم اظهار کرد: اعتقاد قلبی دارم که بعد از مصطفی، شماها فرزندان من هستید.

پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن با یادآوری اینکه خداوند تأکید کرده است که «هرگز به مخیله‌تان راه ندهید که شهدا مرده‌اند، بلکه شهدا زنده‌اند و پیش خداوند روزی می‌خورند»، اضافه کرد: ما به این مسئله ایمان داریم و از قول امام باقر(ع) نقل می‌شود که این آیه (169 سوره آل عمران)، بعد از جنگ بدر و احد آمده است که جدای از اینکه به خانواده شهیدان آرامش می‌داد، تودهنی به آنهایی بود که می‌خواستند مانع شرکت طرفداران دین و پیامبر در جنگ شوند.

وی تصریح کرد: اکنون برای خانواده شهدا جا افتاده است که شهیدشان چه جایگاه و عظمتی دارد و هر آنچه را که بخواهد انجام دهد، خداوند دست آنها را باز گذاشته است، بنابراین شماها لایق بودید و با برگه ورود شهدا به این مراسم آمده‌اید.

احمدی‌روشن در ادامه به قرارداد سعدآباد در زمینه مسائل هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: در یک موقعیتی از زمان احساس کردیم که باید بنشینیم و با دشمنان مذاکره کنیم که نشستند، مذاکره کردند و قرارداد سعدآباد را امضا کردند و طرف مقابل ما پذیرفت که ما اورانیوم غنی‌شده یک درصد را به آنها تحویل دهیم و آنها اورانیوم غنی‌ شده 3.5 درصد به ما بدهند.

به گفته وی، پس از امضای این قرارداد، درب سایت‌های هسته‌ای کشورمان را بسته و مُهر و موم کردند و به قول شهید مصطفی، تلویزیون‌های مداربسته تهیه کردند که حتی آنها جرأت نمی‌کردند از جلوی سایت رد شوند، چراکه عکس آنها می‌افتاد و آنها را می‌دیدند.

پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن تبیین کرد: مصطفی بعد از این ماجرا قصد داشت سایت را ترک کند اما من نگذاشتم و گفتم خداوند دنیا را روی دستان بندگان خود می‌چرخاند.

وی یادآور شد؛ آنها در آن دوره به تعهداتشان عمل نکردند که بارها هم رهبر معظم انقلاب گفتند که از 5 هزار سانتریفیوژی که در اختیار داریم، 20 عدد آن را برای کار کردن در اختیار دانشمندان ما قرار دهند، اما آنها دو تا از آن را هم نگذاشتند استفاده کنیم و این بود که حضرت آقا پس از آن دوره، فرمودند آنهایی که موجب شدند درب سایت‌های هسته‌ای ما مهر و موم شود، بروند و آنها را بشکنند و شب و روز کار کنند تا این عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

احمدی‌روشن اضافه کرد: اکیپی 5 نفره از دانشمندان در کنار مصطفی، 12 شبانه‌روز مدام و بدون استراحت پشت دستگاه‌های سانتریفیوژ کار کردند که این دوره‌ها تکرار شد تا اینکه به غنی‌سازی 3.5 درصد، 5 درصد و در نهایت به 20 درصد دست پیدا کردیم.

وی به بیان خاطره‌ای از پسرش شهید مصطفی احمدی‌روشن اشاره کرد و گفت: بعد از غنی‌سازی 3.5 درصد و 5 درصد و نهایتاً 20 درصد که توسط بقیه شهدا انجام شد، یکی از بستگان ما از مصطفی پرسید که شما 3.5 درصد و 5 درصد را احتیاج دارید اما 20 درصد برای چیست؟
پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن اضافه کرد: انگار خداوند یک آینه را به وسعت زمان در نظر شهید پهن کرد و آینده کشورش را می‌دید و به وسیله همین اطلاع و آگاهی جواب آنها را داد.
وی تصریح کرد: مصطفی در پاسخ به وی گفت که ما باید در برابر استکبار جهانی با دست پر صحبت کنیم، یعنی اگر آنها فکر کنند که ما نمی‌توانیم تولید کنیم، به حرف ما گوش نمی‌دهند و همین سبب شد آنها برخلاف خواسته‌هایشان، مجبور شوند در مقابل ایران پشت میز مذاکره بنشینند و صحبت کنند.

احمدی‌روشن همچنین گفت: ما نمی‌خواهیم درب مذاکره را با جهان ببندیم و در این زمینه هم پشت دولت ایستاده‌ایم، چراکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کنند، ما هم حمایت می‌کنیم به شرطی که موقعیت خود را بدانیم و دشمن را دستکم نگیرند و منویات رهبری، اقتدار و استقلال کشور را هم در نظر داشته باشند.

پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن تشریح کرد: مقام معظم رهبری از یک ماه قبل تاکنون 80 بار مسئله نفوذ را به میان کشیده‌اند و این به دلیل شناخت ایشان از دشمن است که این یک واقعیت است و مسئولان دولتی باید مواظب باشند که دشمن بحث هسته‌ای ما را به چالش نکشد.

وی عنوان کرد: اخیراً دبیرکل انرژی اتمی گزارشی داد که مردم ایران تا سال 2009 در مسئله صنعت هسته‌ای انحراف داشتند و از آن زمان به این طرف، انحرافی در کار نبوده است و این یعنی همان مسئله‌ای که دست چدنی را در دستکش مخملی نشان می‌دهند و می‌خواهند که صنعت هسته‌ای ما را به چالش بکشند و این می‌طلبد که مسئولان دولتی ما هوشیار باشند که کلاه سرشان نرود.

احمدی‌روشن افزود: وقتی مقام معظم رهبری می‌گویند ما دغدغه داریم و خوشبین نیستیم به این منظور است که معظم‌له شناخت عمیقی از دشمن دارند، بنابراین باید مسئولان تمامی حواس خود را جمع کنند.

پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن در پایان اضافه کرد: دولت فکر می‌کند با تصویب برجام، مطالبات ملت، رهبری و مجلس را انجام داده است، اما اگرچه برجام را تصویب کردند اما وظیفه‌ بزرگتر دولتمردان این است که چشم خود را باز کنند و گوش به رهبری بدهند و راهنمایی ایشان را پند گوش خود قرار دهند و برای خود راه و رسم درست کنند و با در نظر گرفتن استقلال و عزت کشور حرکت کنند.