کتاب «انقلاب اسلامی در بوته آزمون، جنگ نرم بیست ساله و فتنه 88» یک کتاب جامع و قوی با رویکرد تحلیلی است که فتنه 88 را بهانه‌ای قرار داده تا به جنگ نرم 20 ساله دشمنان علیه جمهوری اسلامی بپردازد. اما در این کتاب بخشهایی وجود دارد که حتی خواندن خلاصه یا عناوین آنها رغبت زیادی در انسان برای مطالعه کتاب برمی انگیزد.

مثلا یکی از این فصلها فصل چهارم است که به بررسی کارنامه شخصیت‌های سیاسی تاثیرگذار در جنگ نرم و فتنه88 می‌پردازد و به جرات می‌توان ادعا کرد که یکی از قوی‌ترین و جذاب‌ترین فصل‌های کتاب است که هاشمی رفسنجانی، سیدمحمد خاتمی، میرحسین موسوی، محسن رضایی، موسوی خوئینی‌ها از محور های اصلی آن است.

نویسنده در قسمتی از این فصل می نویسد: با قطعی شدن حضور میرحسین، خاتمی صحنه انتخابات را ترک کرد و طی بیانیه‌ای از موسوی حمایت کرد. میرحسین سپس به دیدار هاشمی رفسنجانی رفت. هاشمی در دیدار با موسوی ضمن ابراز خوشحالی از حضور میرحسین موسوی در انتخابات گفته: حضور شما نیروهای اصیل انقلاب را دلگرم می‌کند. شما محکم بایست و شعارها و برنامه‌های شفافی را ارائه دهید و به روز باشید و تبلیغات را هم خوب جواب دهید تا قشر جوان را جذب کنید. میرحسین هم در این دیدار گفت: شما از استوانه‌های نظام هستید. هر وقت می‌دیدم که چگونه به شما توهین می‌شود ناراحت می‌شدم وجه مشترک من و شما تغییر در مدیریت کشور است.

بغیر از این فصل، کتاب شش فصل دیگر هم دارد. فصل نخست با عنوان کلیات به انقلاب اسلامی و اثرات آن می‌پردازد، فصل دوم سیاست‌ها و راهبردهای دشمنان در جنگ نرم بیست ساله است و فصل سوم نیز عملی کردن اهداف وراهبردهای جنگ نرم دشمن در ایران(بومی‌سازی) است. فصل چهارم که گفته شد، فصل پنجم به جریان‌های سیاسی و جنگ نرم دشمن، فصل ششم نقش ولایت وامامت در مدیریت بحران و ختم غائله و فصل آخر نیز به نتیجه‌گیری از مطالب کتاب پرداخته است.

عبدالکریم سروش، محمد مجتهدشبستری، مرکز تحقیقات استراتژیک، استراتژی های اپوزیسیون در ذات جنبش ادعایی، جمعیت توحید و تعاون و حزب مشارکت ایران اسلامی محتوای فصل سوم را تشکیل می‌دهند که پرداختن به این سوژه ها در افق بلندی که نویسنده از آن به موضوع نگریسته است جذاب و خواندنی ست.

«انقلاب اسلامی در بوته آزمون» با زیر عنوان جنگ نرم بیست ساله و فتنه88، به قلم منوچهر محمدی، درقالب یک کتاب 779 صفحه‌ای و توسط  سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به چاپ رسیده است.


منبع:سایر رسانه ها