دادستان کل کشور:

حصر فتنه‌گران یک اقدام تامینی است نه قضائی

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: اینکه عده‌ای جاهل می‌گویند فتنه ۸۸ دعوای سیاسی بوده و با ختم صلواتی مساله حل می‌شود، ما صلوات را ختم می‌کنیم اما ظلم آنها را فراموش نمی‌کنیم

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم گرامیداشت حماسه هشت دی مردم اصفهان افزود: کسانی که در انتخابات 88 رأی نیاوردند، ظرفیت رأی آوردن را نداشتند. چرا برخی آقایان برای دشمن جای پا ایجاد کردند؟ چرا صف خود را از دشمن جدا نکردند و اعلام نکردند که در خط کشی‌های خود نظام سلطه مورد غفلت آنها و طرفداران آنهاست؟

دادستان کل کشور تاکید کرد؛ اینکه شخصی منتخب یک انتخابات را قبول نداشته باشد، براساس نفس انتخابات بلامانع است، اما این افراد سلامت انتخابات را زیر سؤال بردند و تردیدهایی در اذهان عمومی ایجاد کردند.

رئیسی خاطرنشان کرد: نظر شورای نگهبان فصل‌الخطاب همه انتخابات در کشور است. کسانی که نظر شورای نگهبان را قبول نداشتند، چرا در انتخابات 88 کاندیدا شدند؟ پس از آن نیز شاهد بودیم شورای نگهبان و وزارت وقت کشور اعلام کردند که اگر 10 بار هم آرای مردم شمرده شود، در نتیجه انتخابات تغییر ایجاد نمی‌شود.

وی بیان داشت: وابستگان به همان کاندیداها در همان زمان نیز اعلام کردند که در نتیجه انتخابات تقلبی صورت نگرفته اما طرح مسأله تقلب، اسم رمزی برای به خیابان کشیدن مردم است. کسانی که امروز در بحث فتنه سخنرانی‌هایی انجام می‌دهند باید بدانند که اظهارنظرهای آنها نه حقوقی، نه مطابق با ارزش‌های انقلاب و نه براساس موازین اسلامی است.

این مقام عالی قضائی اظهار داشت: حصر برخی کاندیداهای سال 88 یک اقدام تأمینی محسوب می‌شود نه قضائی. حصر این افراد نباید موجب شود تا اصل ظلم این افراد به انقلاب، نظام، مردم و خط امام را نادیده بگیرند چرا که ظلم این افراد غیرقابل گذشت است.

رئیسی با اشاره به 17 اطلاعیه دو کاندیدای ریاست جمهوری سال 88 و چشم‌پوشی آنها از قانون افزود: این افراد با اقداماتشان مردم را به خیابان کشیدند و ایجاد ناامنی کردند. ساز و کار قانونی شورای نگهبان را نادیده گرفتند و پس از آن رأی مراجع قانونی را باطل دانستند.

همچنین رئیسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: از گوشه و کنار می‌شنویم که عده‌ای جاهل فریاد می‌زنند که جریانات سال 88 فتنه‌ای نبوده و تنها دعوای سیاسی بین دو جناح بوده است و امروز با ختم صلواتی مساله حل شود، ما صلوات را ختم می‌کنیم ولی ظلم و جسارت آنها به نظام و ولایت را هرگز فراموش نمی‌کنیم.