امام جمعه پردیسان قم: 

مردم حرمت شکنی سران فتنه در عاشورای88 را فراموش نمی کنند

امام جمعه پردیسان قم با اشاره به برخی اظهار نظرها درباره ماهیت فتنه 88 که آن را سوء تفاهم نامیدند، گفت: مردم ایران هیچ وقت جنایت های صورت گرفته در حوادث فتنه 88 را از یاد نمی برند که اوج این اتفاقات در روز عاشورای سال 88 بود که بی حرمتی های دوران امویان را تداعی کرد.

حجت الاسلام حبیب الله غفوری، امام جمعه پردیسان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،  حماسه 9 دی را «یوم الله» خواند و اظهار داشت: به دلیل مرگ و نابودی فتنه در حماسه 9 دی این روز را می‌توان «یوم الله» نامید.

وی با توجه به برخی اظهار نظرها که فتنه سال 88 را سوء تفاهم می‌نامند تصریح کرد: شواهد قطعی زیادی وجود دارد که جای هیچ گونه تردیدی در فتنه بودن این وقایع باقی نمی‌گذارد که از جمله آن سخنان رییس جمهور امریکا که با نام بردن یکی از سران فتنه، گفت «آنچه به دست فلانی در ایران انجام می‌شود برنامه‌های مورد نظر ما است».

حجت الاسلام غفوری گفت: اگر خیانتی که طلحه و زبیر در جنگ جمل به حضرت علی(ع) کردند و در مقابل ایشان ایستادند در تاریخ قابل فراموشی است، خیانت سران فتنه علیه ارزش‌های اسلامی، انقلاب و ولایت فقیه نیز فراموش شدنی خواهد بود. وی خطاب به سران فتنه تأکید کرد: سران فتنه بدانند که مردم جنایت‌ها و خیانت‌های «اموی‌گونه» آنها را در روز عاشورا، فراموش نخواهند کرد و  ملت ایران همواره «یوم الله 9 دی» را به عنوان «روز مرگ فتنه» گرامی خواهند داشت.

امام جمعه پردیسان قم در ادامه ابراز کرد: عده‌ای مزدور با تهمت تقلب در انتخابات، فرصت و بهانه‌ای را برای راه اندازی فتنه صهیونیستی و انگلیسی به وجود آوردند که قصد براندازی نظام را داشت. وی تصریح کرد: بنا به شواهد موجود، دشمن در فتنه سال 88 با قصد براندازی قطعی نظام جمهوری اسلامی وارد میدان شده بود و از جمله این شواهد ستادی است که صهیونیست‌ها در دبی و دیگر کشورهای منطقه ایجاد کرده بودند.

حجت الاسلام غفوری یادآور شد: دشمنان ابزارهایی را در اختیار سران فتنه قرار داده بودند تا کوچکترین اتفاقات داخل کشور را به آنها مخابره کنند و با هدف راه‌اندازی جنگ روانی و رسانه‌ای، این اتفاقات را با سیاه‌نمایی علیه نظام اسلامی در رسانه‌های غربی و صهیونیستی منعکس می‌کردند. وی هدف و برنامه فتنه 88 را کودتای مخملی علیه نظام اسلامی دانست و تأکیدکرد: فتنه 88 برگرفته ار کودتاهای مخملی‌ای بود که در برخی از کشورها به براندازی حکومت‌های مردمی انجامید.

حجت الاسلام غفوری خاطرنشان کرد: خداوند متعال در 9 دی، بزرگترین فتنه پس از پیروزی انقلاب اسلامی را  نابود کرد و  از دستاوردهای این حماسه بزرگ، حضور و حمایت مردمی و رسوایی عاملان، مزدوران و اربابان فتنه بود. مدیر حوزه علمیه استان تهران با بیان راز ماندگاری حماسه 9 دی گفت: هرکاری که به خداوند متعال متصل شود باقی و ماندگار می‌شود، حماسه 9 دی نیز به دلیل این که از الطاف خدا به مردم و انقلاب اسلامی بود، ماندگار خواهد ماند.

حجت الاسلام غفوری در پایان افزود: روزی که خداوند فرعون و سپاهیانش را در نیل غرق کرد حضرت موسی(ع) فرمودند «و ذکّرهم بایام الله» چنان که بیست و دوم بهمن ماه سال 57 با سقوط رژیم پهلوی «یوم الله» نام گرفت.