آتش فتنه گران بر پیکره منافع ملی و اقتصادی کشور

سال 88 دشمنان نظام اسلامی با همکاری فتنه گران آتشی بر پیکره ی حماسه ی انتخاباتی مردم ایران زدند که اثرات مخرب اقتصادی و ملی آن تا به امروز کاملا قابل لمس است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، متاسفانه پایه گذاری جریان فتنه زمانی رخ داد که کشور ما در تمامی عرصه ها در حال پیشرفت بود و موفقیت های بزرگی از لحاظ علمی و نظامی در منطقه و جهان به دست آورده بودیم،اما دنیا طلبی و توهم عده ای باعث شد زحمات چندین ساله جوانان این مرز و بوم بر باد رود و راه برای دخالت بیگانگان در کشور هموار شود.

اما موضوعی که به شدت کشور را در سال 88 تحت تاثیر قرار داد میزان خسارت های وارده به اموال عمومی و خصوصی بود که متاسفانه آمار بالایی را به خود اختصاص داد، سران فتنه با همراهی برخی جریان های ضد انقلاب و خارج نشین چندین ماه شورش و آشوب خیابانی را به کشور تحمیل کردند.در جریان این جنجال های خیابانی، اموال عمومی و دولتی، بسیاری از بانک ها، سازمان های دولتی و خصوصی به آتش کشیده شدند

بر اساس سناریو اربابان فتنه، تهران محل اصلی این اغتشاشات بود، با توجه به گزارش شهرداری تهران، در فتنه ۸۸ بیش از ۶۳ میلیارد تومان به اموال عمومی تهران خسارت وارد شد.تعداد ۱۱ بانک دولتی و خصوصی و موسسه اعتباری در حوادث اغتشاشات ۸۸ مورد تخریب و آتش‌سوزی واقع شدند. مجموع خسارات وارده و هزینه بازسازی بانک‌ها در حوادث ۸۸ که به تفکیک هر بانک قابل احصاء حداقل 26/5 میلیارد ریال برآورد گردید.

البته شهرهای دیگر مانند شیراز،مشهد،تبریز و حتی در مقطعی شهر قم نیز به علت وفات یکی از حامیان فتنه دچار این  بلا شد و برخی نیز از فرصت استفاده کرده و آسیب هایی  به شهر و اموال عمومی وارد  کردند.

این حوادث قربانیان جانی نیز به همراه داشته است. 8,2 میلیارد تومان دیه بدل از قصاص ۲۲ نفر شهید حوادث سال ۸۸ و ۱۴ میلیارد تومان دیه بدل از قصاص تعدادی دیگر از شهروندان شد که درهرحال مقصر یا بی‌گناه قربانی این حوادث شدند.

بنابر یکی از گزارشهای موجود خسارات مادی وارده توسط فتنه به کشورمان بیش از ۳۲۴ هزار میلیارد تومان بوده است! عددی که می توانست بیش از دو میلیون و صد و شصت‌وسه هزار فرصت شغلی جدید در کشور فراهم نماید

همچنین این موضوع زمینه ساز خسارت اقتصادی در سطح کلان برای کشور شد، فتنه با ایجاد آشوب و بر هم زدن امنیت داخلی کشور باعث شد بی ثباتی و ناامنی بی سابقه ای در کشور حاکم شود، به همین دلیل بسیاری از شرکت های سرمایه گذاری خارجی و افراد شناخته شده تعاملات و مراودات خود را با ایران قطع کردند و سریعا از ایران خارج شدند زیرا فضا را برای فعالیت های اقتصادی خود مناسب ندیدند.

علاوه براین، فتنه 88 در سطح بین المللی نیز تاثیر منفی بسیاری داشت و اعتبار ایران را در سطح سیاست خارجی متزلزل کرد، فتنه زمینه ای را فراهم کرد تا غربی ها بدین واسطه تحریم های خود را به کشور ما تحمیل کنند.

اما شاید مهمترین و بزرگترین ضربه ای که به ایران طی این مدت زده شد تحریم صنعت نفت و گاز بود، متاسفانه به علت اینکه بودجه و اقتصاد ایران وابسته به نفت است، ضربه شدیدی بر ایران وارد شد ، تولید و صادرات نفت ایران روز به روز کمتر شد تا اقتصاد روند رو به رشد خود را از دست بدهد، امروز نیز در صحنه بین المللی شاهد هستیم با وجود تحریم ها ،  کشورهای عربی توطئه نفتی خود را به کار بسته اند تا اقتصاد ایران را با چالش بزرگی مواجه کنند.

به هر حال، انتخابات کاملا در یک فضای سالم و با حضور حداکثری مردم برگزار شد اما اربابان فتنه گران آن را تقلب نامیدند،آنها اگر ذره ای به اصول ابتدایی سیاست پایبند بودند نباید اعتراض و اغتشاشی به وجود می آمد، حتی اگر اختلافی وجود داشت  آیا باید شکایت خود را به عرصه ی خیابانها می کشاندند؟ و با آتش زدن اماکن عمومی ، خودروها و موتور سیکلتهای رهگذران و با قتل چندین  نفر انسان بی گناه با چوب و چماق اعتراض بی جای خود را ابراز می کردند؟ فتنه گران با ریختن بنزین روی منافع ملی  آتشی بر پیکره ی حماسه ی انتخاباتی مردم ایران زدند که اثرات مخرب آن تا به امروز کاملا قابل لمس است.