حضور مردم؛ پشتوانه اصلی نظام

نیک‌فر: روراستی با مردم راهکار اصلی در صحنه ماندن آن‌هاست

مسئول واحد تشکیلات جامعه اسلامی مهندسین گفت: روراستی با مردم راهکار اصلی در صحنه ماندن آن‌ها است.

احمد نیک‌فر درباره راهکار حفظ مردم در صحنه به عنوان پشتوانه‌های اصلی نظام در آستانه 9 دی، اظهار کرد: روراست بودن با مردم از همه چیز مهم‌تر است و مردم اگر بدانند مسئولان با آن‌ها روراست هستند چیز زیادی نمی‌خواهند. همین که مردم بفهمند مسئولان در سختی‌ها و خوشی‌ها همراهشان خواهند بود، در ناملایمات خود به خود همراه نظام خواهند شد و به صحنه خواهند آمد.

وی تاکید کرد: مردم ما بارها ثابت کردند که در صحنه حضور دارند، اما متاسفانه ما یعنی خیلی از مسئولین نتوانستند به آنچه که مردم می خواهند عمل کنیم و در واقع امتحان خود را خوب پس ندادیم. این مسئله به دولت خاصی باز نمی‌گردد و شامل خیلی از مسئولان از ابتدا تاکنون می‌شود.

نیک‌فر با اشاره به حضور مردم در 9 دی یادآور شد: با توجه به اینکه در عاشورا متاسفانه عده‌ای به خود اجازه دادند که به ساحت عاشورا، امام حسین (ع) و امام راحل جسارت کنند مردم احساس کردند که یک تکلیف بر عهده دارند و باید بیایند و احساس درونی خود را ابراز کنند چون از عمق جان تحمل اهانت به اعتقاداتشان را نداشتند و آمدند که بگویند نظام، اسلام و اعتقادات خود را قبول داریم.

وی اضافه کرد:‌ در 9 دی از آن 13 میلیونی که به کاندیدای دیگری رای داده بودند بدون تعارف 90 درصد به صحنه آمدند و نشان دادند حتی اگر در یک امر سیاسی هوادار کسی باشند زودگذر است ولی اعتقادات عمقی است و پای آن می ایستند. خیلی‌ها در مصاحبه های خود می گفتند که به فلانی رای دادیم اما در 9 دی برای دفاع از نظام، اسلام و امام حسین (ع) به صحنه آمدیم.

نیک‌فر همچنین بیان کرد:‌ حماسه 9 دی دو پیام مهم داشت. یکی اینکه به کسانی که فکر می‌کردند می‌توانند مردم را به نفع خود به خیابان‌ها بکشند نشان داد در حد خودشان روی مردم حساب بازکنند و فکر نکنند مردم به نظام و انقلاب پشت خواهند کرد.

این عضو ارشد جامعه اسلامی مهندسین دامه داد: پیام دیگر 9 دی به دشمنان خارجی بود و مردم نشان دادند که وحدت خود را در همه مقاطع حفظ می‌کنند. خارجی‌ها متوجه شدند که از بیرون نمی‌توان مردم ایران را علیه مسئولان تحریک کرد و حتی اگر نارضایتی از مسئولان وجود داشته باشد وقتی مردم ببینند که دست خارجی در میان است با هم متحد می‌شوند.