اسطوره سازی از عناصر فتنه با ترورهای خود ساخته

فتنه گران باید از رهبر و مردم عذر خواهی کنند

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت : بعضی ها به دنبال این هستند تا از عناصر فتنه اسطوره سازی کنند و با ایجاد اقداماتی مانند ترور و … برای سران فتنه آن ها را به عنوان اسطوره تلقی کنند و با این کار فتنه جدیدی را بر علیه کشور ایجاد کنند،

محمد حسن آصفری دبیر اول کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با حماسه ۹ دی اظهار داشت : ۹ دی نشان از بصیرت و آگاهی و ولایت پذیری مردم به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دارد .

وی  حضور یکپارچه، به موقع و با فهم و شعور سیاسی مردم در ۹ دی را عامل برچیده شدن سفره فتنه انگیزان عنوان کرد و افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی متوجه شدند که ملت ایران ملتی نیست که در برابر تحلیل های غرب و شرق و گروه های برانداز سر تسلیم فرود آورد و محکم و استوار ، پایبند به ولایت ، نظام و انقلاب باقی خواهند ماند .

آصفری تصریح کرد : ۹ دی سبب شد که همه تحلیل ها و بررسی های دشمن نقش بر آب شود و یک بار دیگر پیام مقاومت ، ایستادگی و بصیرت ملت ایران را به جهانیان ثابت کرد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  اقدامات برخی  از فتنه انگیزان را که به ظن خود فکر می کردند با فرا قانونی و زیر پا گذاشتن قانون می توانند به قدرت برسند را عامل ایجاد حماسه ۹ دی برشمرد و خاطر نشان کرد : آن ها از این طریق می خواستند به اهداف و برنامه های خود دست یابند  و با سوء استفاده از کشور و با کمک بیگانگان برای کشور مشکل ایجاد کنند ،برای همین چند روزی خیابان ها را به آتش کشیدند.

وی با بیان اینکه فتنه گران  با آتش زدن اموال عمومی و به شهادت رساندن تعدادی از مردم و بسیجیان سعی بر گسترش این نا آرامی ها در سراسر  کشور داشتند افزود : آن ها با این اقدامات می خواستند برای انقلاب مانع ایجاد کنند  اما درایت ملت ایران و بدون اینکه ارگانی متولی این راهپیمایی باشد مردم را به خیابان ها کشاند و  تصمیم گرفتند که در مقابل آن ها بایستند و یک بار دیگر حمایت خود را از ولایت ،انقلاب و ارزش های آن اعلام کنند .

آصفری با اشاره به برخورد جدی  با سران فتنه تاکید کرد : توقعی که امروز مردم از نظام جمهوری اسلامی دارند این است که با کسانی که عامل ایجاد این فتنه در سال ۸۸ شدند برخورد شود ، مردم وقتی ببینند که با عناصر اصلی فتنه برخورد شده پایبندی آن ها به نظام و انقلاب بیشتر خواهد شد .

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حصر خانگی سران فتنه را کمترین برخوردی  نظام  با عناصر فتنه دانست و گفت : بعضی ها به دنبال این هستند تا از عناصر فتنه اسطوره سازی کنند و با ایجاد اقداماتی مانند ترور و از قبیل آن ها برای سران فتنه آن ها را به عنوان اسطوره تلقی کنند و با این کار فتنه جدیدی را بر علیه کشور ایجاد کنند.

وی تصریح کرد :  کسانی که به دنبال این امر هستند خود آن ها از جمله افرادی هستند که در فتنه دست داشته اند لذا بدشان نمی آید با عملیات های تروریستی خود ساخته برای سران فتنه آن ها را به عنوان اسطوره قلمداد کنند .

این مقام مسئول  پایبندی مردم و به ویژه مسئولین به قانون  را عامل پیشگیری از تکرار این وقایع معرفی کرد و افزود : افرادی که در فتنه نقش داشتند و امروز آزاد هستند ، واقعا پاسخی برای ملت ایران ندارند ، لذا باید با موضع گیری صحیح و شفاف اشتباه خود را اعلام کنند و از مردم و  رهبری به جهت این فتنه ای که راه اندازی کردند عذر خواهی کنند .

آصفری  عنوان کرد : امروز نیاز است همه ملت ایران و احزاب چه اصولگرا و چه اصلاح طلب فرا قانونی چیزی را دنبال نکنند ، در صف دشمن قدم برندارند و با بصیرت ، آگاهی و شناخت پشتیبان ولایت فقیه باشند و دراستای فرمایشات ولایت گام بردارند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود : مسئولان باید  از این فرصتی که مردم توفیق خدمتگذاری آن ها را فراهم کردند استفاده کرده و خادمان خوبی برای ملت ایران باشند چرا که مردم جریان اصولگرا و اصلاح طلب برای شان مهم نیست و جریانی را قبول دارند که در خط ولایت ،امام (ره) و اسلام و ارزش های آن باشد .

وی در پایان با اشاره به اینکه مسئولان باید  در جبهه خودی باشند و در این راستا گام بردارند خاطر نشان کرد :   جبهه خودی جبهه ای است که دلش برای انقلاب ،اسلام و نظام می سوزد و به دنبال این است که جلوی سلطه بیگانگان را در کشور بگیرد و غیر خودی کسی است که هنوز علاقه مند به بازگشت آمریکایی ها و زیر سلطه قرار دادن کشور باشد و در راستای اهداف دشمن قدم بردارد ،خواه اصولگرا باشد خواه اصلاح طلب.