حماسه نهم دی نقطه پایانی بر فتنه ۸۸ بود/ فتنه را با دادگاهی برای متهمان به اتمام برسانیم

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: بسیاری از مردم متدین که از فضای موجود در جامعه خسته شده بودند حماسه نهم دی ماه را نقطه پایانی فتنه ۸۸ قرار دادند.

احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملیدر رابطه با عوامل شکل گیری حماسه نهم دی ماه اظهار داشت: بعد از انتخابات سال ۸۸ کشور با یکسری عوامل داخلی و بیرونی دچار تنش شد و اوضاع کشور به هم ریخت و دشمنان جمهوری اسلامی هم بسیار از این موضوع شاد بودند .

وی گفت: چالش هایی از انتخابات نهم شروع شده بود و یک طرف انتخابات احساس می کردند که مغلوب شده اند و حاضر به پیروی از قانون و دنبال کردن اعتراضات خود از طریق قانون نبودند.

بخشایش اردستانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بیست و هشت سال با دنیا و استکبار جهانی مبارزه کرده است ادامه داد : آمریکایی ها و دشمنان انتظار داشتند که در داخل ایران انقلابی بر پا شود و جبهه سازش در منطقه هم علاقه داشت رهبر جبهه مقاومت ایران اسلامی باشد و ایران از درون از بین رود.

عضو کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: بسیاری از مردم متدین که از فضای موجود در جامعه خسته شده بودند حماسه نهم دی ماه را نقطه پایانی فتنه ۸۸ قرار دادند.

وی در رابطه با عوامل شکل دهنده حماسه بزرگ نهم دی ماه گفت:” آگاهی مردم ایران ” ، “بصیرت مردم”، “سخنان رهبری ” ، “پایبندی مردم به نظام ،دین و مکتبشان” باعث شکل گیری این حماسه بزرگ شد.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد :در طول تاریخ همواره چنین فتنه هایی وجود داشته است و در دوران حضرت علی (ع) هم چنین فتنه هایی منجر به جنگهای صفین ،نهروان و جمل شد.

بخشایش اردستانی ادامه داد : برای اینکه چنین فتنه هایی دیگر تحقق پیدا نکند باید به مردم اطلاع رسانی کنیم و مردم حکومت را یک حکومت شیشه ای بدانند و بتوانند از مباحث داخل حکومت آگاه باشند که همان شفاف سازی در اطلاع رسانی است.

وی افزود : فتنه ۸۸ را باید کامل به پایان برسانیم و اگر بتوانیم برای موسوی، کروبی و خاتمی دادگاهی را شکل دهیم و اتهامات آنها را مشخص کنیم و بر اساس اتهاماتشان زندان، محکوم یا اعدام شوند دیگر افرادی به بهانه حصر خانگی نمی توانند آنها را مظلوم جلوه دهند و برای آنها طرفدارانی را پیدا کرده و سوء استفاده کنند.