حجت الاسلام قرائتی – ‌مرد باشیم و از اشتباهمان برگردیم

شعار ” نه غزه،نه لبنان” یعنی “نه قرآن ” 

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: یک عده‌ای شعار داده‌اند که “نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران “، اگر اینطور است پس نمازتان را هم تغییر بدهید و بگویید “السلام علینا و علی ایرانیان ” ؛ “نه غزه نه لبنان ” می‌دانی یعنی چه؟ یعنی “نه قرآن “.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، پس از اشاره به اهمیت قرآن و تأثیرات روزه ‌داری و تعبد، در بخشی از سخنان خود به ثواب زیارت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: عده‌ای امامت امام رضا(ع) را در زمان ایشان قبول نکردند که نامشان “واقفیه ” شد. چرا که امام هفتم نمایندگان در برخی شهرها داشت که خمس و زکات و سهم امام را جمع کرده بودند و چون پس از شهادت امام هفتم باید این‌ها را تحویل امام هشتم می‌دادند مدعی شدند که امام هشتم وجود ندارد تا پول‌ها را برای خود نگه دارند. وی افزود: مواظب باشیم در جمهوری اسلامی، ما “واقفیه ” نباشیم که امام خمینی را قبول داشته باشیم اما بعد از امام خمینی نسبت به ولی فقیه کمرنگ بشویم؛ آنهایی که امام خمینی را قبول دارند و بعد از آن رهبر مجتهد عادل را قبول ندارند اگر تجدیدنظر نکنند نگرانم که سر از “واقفیه ” در بیاورند. قرائتی ادامه داد:‌ بعضی‌وقت‌ها می‌گویند این فتوای مرجع را قبول ندارم آن یکی را قبول ندارم یا می‌گویند نماز را قبول دارم و خمس را قبول ندارم…

 

‌مرد باشیم و از اشتباهمان برگردیم 

در همین کشورمان افراد سیاسی زیادی هستند که پشیمان شده اند اما می گویند که اگر برگردند ، زشت است. اما مرد باشیم و از حرف اشتباهمان برگردیم. حتی مرجع تقلیدی بوده که یک حرفی زده و چند ساعت بعد که خوب فکر کرده، از حرفش برگشته و تجدید نظر کرده است.

حجت الاسلام قرائتی با تاکید بر اینکه کاندیداهای معترض به نتایج انتخابات هنوز هم می توانند توبه کرده و از راهی که رفته‌اند برگردند، گفت: هنوز راه برگشت باز است.

وی درخصوص وظیفه خواص و نخبگان جهت برون رفت از وضعیت موجود گفت :‌گاهی عوام بهتر از خواص می فهمند. اوایل انقلاب در کاشان پیرمرد بی سوادی بود که از همان ابتدا گفت بنی‌صدر آدم درستی نیست اما کسی توجهی به حرفش نکرد تا اینکه آن قضایا پیش آمد. از او پرسیدند تو از کجا فهمیدی که بنی صدر آدم درستی نیست که جواب داد بنی صدر موقعی که حکم تنفیذش را از امام (ره) می‌گرفت با حالت بی تفاوتی، یک دستی گرفت. این یعنی انکه ولایت فقیه برایش اهمیتی نداشت.

 

قرائتی در ادامه خاطرنشان کرد : عوام موضوعی را زود می فهمند اما این خواصند که نق می زنند و خیال می کنند کسی هستند.

قرائتی سپس در حالی که دو لیوان آب را بلند می کرد تصریح کرد :‌ گاهی گفته می شود این آبها گرد و غباری شده اند اما گوش نمی دهند. بعدش حشره می افتد ؛ زنبور می‌افتد اما بازهم گوش نمی‌کنند حالا کار به جایی رسیده که بهشان هشدار داده می شود این آب مار و عقربی شده ولی بازهم بی توجهند. حالا هم قصه این دوتا آقای معترض به نتایج انتخابات شده است. باید حواستان باشد که این دوتا لیوان تبدیل شده اند به آب آلوده و امروز دیگر جای شبهه نیست.

رییس ستاد اقامه نماز هم چنین تصریح کرد:‌ البته این حرفهای من به این معنا نیست که رییس جمهور کارش بی عیب و نقص است و دولت کاملی داریم! نه این طور نیست و حتی خود من نقدهای جدی دارم اما بحث این است که بگوییم کی خائن است و چه کسی اشتباه کرده است.