خاتمی باید فتنه‌گران ۸۸ را به طور علنی محکوم کند

قائم مقام دبیرکل حزب مؤتلفه با بیان اینکه ۹ دی یک نقطه عطف در تاریخ سیاسی ایران است،‌گفت: خاتمی بهتر است برای یکبار هم که شده فتنه و فتنه‌گران ۸۸ را رسماً و به طور علنی محکوم کند.

محمدعلی امانی قائم مقام دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب، درپاسخ به سخنان سید محمد خاتمی که گفته بود بارها گفته‌ایم اصلاح‌طلبان برانداز نیستند، اظهار داشت: اگر بخشی از اصلاح‌طلبان برانداز نیستند، شعارهای ساختارشکنانه فتنه 88 چه بود؟

وی افزود: چه کسانی در کف خیابان‌های تهران طی چند ماه شعار می‌دادند «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»، «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است»، «استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی» اگر اصلاح‌طلبان با این شعارها مخالف بودند پس چرا آن موقع رسماً صف خود را از منافقان، ضد انقلاب، بهایی‌ها و مارکسیست‌ها جدا نکردند.

قائم مقام دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به بیانیه موسوی پس از راهپیمایی فتنه‌گرانه روز عاشورا گفت: وقتی فتنه‌گران در روز عاشورا به دسته‌های عزاداری حمله کردند، مسجد آتش زدند و شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه دادند، موسوی بیانیه داد و گفت اینها مردان خداجوی بودند. او نه تنها صف خود را از این روسیاهان جدا نکرد، بلکه با آنها همراهی کرد. آقای خاتمی می‌گوید ما برانداز نیستیم. سؤال ما این است که چرا پس از قیام مردم در 9 دی اعلامیه صادر نکردید که بگویید ما برانداز نیستم و شعارهای ساختار شکنانه روز عاشورا مربوط به ما نیست. حالا امروز می‌گویید ما برانداز نیستیم. حداقل از موسوی و کروبی تبری بجویید و در کنار ملت باشید.

امانی با اشاره به وجود برخی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب در رادیوهای بیگانه خاطرنشان کرد: اگر برخی از اصلاح طلبان برانداز نیستند، جمعی از روزنامه‌نگاران آنها در بی بی سی، رادیو آمریکا و سایر سایت‌های خبری امپریالیسم خبری جهان چه می‌کنند.

وی افزود: چرا وقتی برخی از اصلاح‌طلبان در خارج برای دشمنان انقلاب بلبل‌زبانی می‌کنند، دیگر اصلاح‌طلبان در مقابل آنها نمی‌ایستند.

قائم مقام دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به بزرگداشت قیام مردم در 9 دی گفت: 9 دی یک نقطه عطف در تاریخ سیاسی ایران است. ملت بصیرت خود را در صیانت از انقلاب نشان داد. آقای خاتمی تازه پس از 5 سال پیام 9 دی را دریافت کرده و می‌گوید، برانداز نیستم. آقای خاتمی بهتر است برای یکبار هم که شده فتنه و فتنه‌گران 88 را رسماً و به طور علنی محکوم کنند.

امانی با اشاره به اینکه برخی از اصلاح‌طلبان مدعی‌اند پیشرفت‌های هسته ای دستاوردی برای جمهوری اسلامی نداشته است، اظهار داشت: این ادعا که پیشرفت‌های هسته‌ای دستاوردی برای مردم ندارد، یک نوع هم صدایی با دشمنان انقلاب به ویژه آمریکاست. اگر ما دستاوردی نداشتیم پس این همه خصومت آمریکا برای چیست؟ چرا آنها حتی به ترور دانشمندان ما روی آوردند. چرا اینقدر هزینه تحریم‌ها را تحمل می‌کنند. چرا برای کم کردن تعداد سانتریفیوژها و درصد غنی کردن اورانیوم چانه می‌زنند؟

وی افزود: تحریم‌های بی سابقه دشمن برای چه چیزی اجرا می‌شود؟ آنها می‌خواهند مانع رسیدن ما به چه دستاوردهای علمی از جمله هسته‌ای باشند. آنها که به منافع و مصالح ملی ما فکر نمی‌کنند و همواره منافع نامشروع خودشان را مدنظر دارند.

قائم مقام دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان اخیر وزیر اقتصاد که اعلام کرده است 43 درصد از تولید ناخالص داخلی از پرداخت مالیات معاف است، گفت: بسیاری از دولت‌ها از طریق مالیات اداره می‌شود. یکی از علل کاهلی در دریافت مالیات، تکیه دولت به پول نفت است.کسانی که در کشور مالیات نمی‌دهند، اقشار ضعیف نیستند، بلکه کسانی هستند که درآمدهای نجومی دارند و دولت حال در افتادن با آنها را ندارد.

امانی تأکید کرد: ما راهی جز این نداریم که کشور را از طریق مالیات اداره کنیم. وقتی بزرگترین بنگاه اقتصادی دولت یعنی شرکت ملی نفت مالیات نمی‌دهد آن هم به موجب قانونی که دولت به مجلس برده است، ما چه انتظاری داریم که از دیگر بنگاه‌های قدرتمند اقتصادی مالیات بگیریم. دولت باید از شرکت‌های دولتی مالیات کامل بگیرد. متأسفانه این کار امروز به سهولت انجام نمی‌گیرد.

وی در مورد طرح اردن برای تشکیل دولت مستقل فلسطین اظهار داشت: ما بارها گفتیم فلسطینی‌ها از طریق رفراندوم به حقوق خود دست پیدا خواهند کرد. هر طرحی که متضمن وجود دو دولت فلسطینی و اسرائیلی باشد منشاء بحران در منطقه است.

قائم مقام دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: این طرح نوعی سرگرم سازی حماس به گفت‌وگوهای صلح و تقویت ضلع سازشکاران فلسطینی است؛ بارها طی 50 سال گذشته صهیونیست‌ها این بازی را تکرار کرده‌اند اما نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

امانی در بخش دیگری از سخنان خود به فاجعه کشتار دانش‌آموزان در پاکستان اشاره کرد و ادامه داد: کشتار بی‌رحمانه 141 دانش‌آموز بیگناه در پیشاور پاکستان طعم تلخ تروریسم را به دولت پاکستان چشاند. آنها باید بدانند همین تلخی را سال‌هاست در مرزهای دو کشور ملت ایران تحمل می‌کند و وجود گروه‌های تروریستی مثل دار و دسته ریگی نمونه‌ای از آن است. لذا در دولت باید نسبت به هر تحرکی از سوی تروریست‌ها حساس باشند و همکاری‌های متقابل داشته باشند.

وی توفیقات دولت عراق در برخورد با تروریست‌ها را تبریک گفت و افزود: دولت عراق درحال ریشه کنی مسئله تروریسم در کشورشان هستند. بدون شک تروریست‌ها به سوریه برخواهند گشت. دولت سوریه باید خود را بیشتر از گذشته آماده مقابله با آنان کند تا عملیات موفقیت‌آمیز عراقی‌ها تضمین شود.

قائم مقام دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به رحلت آیت الله غیوری تصریح کرد: خدمات آیت الله غیوری بر کسی پوشیده نیست؛ او در کنار محرومان و مستضعفان قرار داشت و تا آخرین روز حیات از کمک به آنها دریغ نکرد. او پدر شهید بود و در ایام زلزله و سیل شتابان به سوی مردم محروم می‌رفت. او از یاوران صدیق امام و رهبری و سمبل کم نظیری از یک روحانی مجاهد خودم بود. ما ضمن عرض تسلیت به مناسبت ارتحال ایشان دعا می‌کنیم که خداوند متعال ایشان را با حضرات معصومین سلام‌الله علیهم اجمعین محشور فرماید.