یحیی آل اسحاق:

فتنه ۸۸ ضربه بزرگی به اقتصاد کشور وارد کرد

فتنه 88 ضربه بزرگی به اقتصاد کشور وارد کرد همین حرف را به آقای موسوی گفتم. گفتم من مسئول بخش اقتصادی اتاق بازرگانی هستم. اقتصاد یکی از ...

آل‌اسحاق در برنامه شناسنامه با اشاره به آسیب های اقتصادی فتنه سال ۸۸ گفت:فتنه ۸۸ ضربه بزرگی به اقتصاد کشور وارد کرد.وی افزود: همین حرف را به آقای موسوی گفتم. گفتم من مسئول بخش اقتصادی اتاق بازرگانی هستم. اقتصاد یکی از مهم ترین شاخصه‌های امنیت است. منحنی اقتصاد نسبت به امنیت خیلی تیز است. اگر فضای نا امن ایجاد شود اقتصاد کپ می‌کند. به گزارش تسنیم، یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران مهمان این هفته برنامه «شناسنامه» بود که به سردبیری محمدحسین رنجبران از شبکه سوم سیما پخش شد. بحران مالی سال ۷۲ دولت هاشمی رفسنجانی، چرایی اجرا نشدن طرح هدفمندی یارانه‌ها در دولت ششم و جزئیات جلسه عسکر اولادی با میرحسین موسوی در سال ۸۸ ازجمله محورهای گفتگو این برنامه بود.آل اسحاق در بخشی از برنامه با اشاره به بحران مالی سال ۷۲ دولت هاشمی رفسنجانی گفت: ما خورده بودیم به شرایطی که وضعیت ارزی به کف رسیده بود، همان بحران ارزی. بدهی‌ها سرازیر شده بود. بانک مرکزی در بدترین وضع بود و وضعیت انبارها به حداقل داشت می‌رسید. ما مجبور بودیم یک هماهنگی داشته باشیم. در دولت یک تصمیم گیری شد که فرماندهی بخش اقتصاد به دلیل مسائل مالی بیفتد دست نوربخش و او شود محور و بقیه شوند تبع و اداره کنند.