امام جمعه رشت:

سالروز 9 دی روز دفاع از حریم ولایت است

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با بیان اینکه در آستانه مصیبت عظمای دنیای اسلام و تشیع قرار داریم اظهار کرد: رحلت پیامبر (ص) و شهادت دو جانشین بزرگوارش امام حسن و امام رضا (ع) بزرگ‌ترین روزهای مصیبت دنیای اسلام است.

وی به اربعین امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: مردم در روز اربعین راهپیمایی عظیم کردند که در هیچ جای دنیا 20 میلیون نفری تشکیل نمی‌شود.

وی با اشاره به حماسه 9 دی سال 88 اظهار کرد: ملت ایران در 9 دی سال 88 به دلیل کارهای ناهنجار مدعیان اصلاحات سبز قیام کردند و این افراد در ماه رمضان به صورت علنی روزه‌خواری کردند و با کفش نماز خواندند.

قربانی با بیان اینکه سالروز 9 دی روز دفاع از حریم ولایت است افزود: مردم ولایت مدار گیلان یک روز زودتر در 8 دی سال 88 به خیابان‌ها آمدند و از حریم ولایت دفاع کردند.

وی با ابراز تاسف برخی اظهارات مبنی بر برداشتن حصر سران فتنه، تصریح کرد: بعضی‌ها اکنون حساب‌نشده می‌گویند حصر سران فتنه را بردارید اما طبق فرموده مقام معظم رهبری اگر توبه کنند این امر امکانپذیر است اما اگر بخواهند نظام را تضعیف کنند هرگز ملت ایران چنین اجازه‌ای را به فتنه‌گران نمی‌دهد.

خطیب جمعه رشت در ادامه وقف را منافع عمومی و وسیله نجات محرومان و پر کردن شکاف طبقاتی دانست و اضافه کرد: مدرسه امیرالمومنین (ع) رشت دارای 40 هکتار زمین و 27 هزار متر زیربنا است.

وی با بیان اینکه مجتمع آدینه متعلق به نظام بوده و وقف مسلمین شده است، خاطرنشان کرد: اداره اوقاف باید به گونه‌ای در به‌کارگیری وقف گام بردارد تا مردم رغبت به وقف کنند و وقف بزرگ‌ترین سرمایه انسانی است. 

موج